tisdag 20 augusti 2013

Älskade underbara kör!

Idag var det äntligen dags för mig att ta ton i min älskade kör, GOBA-gospel. Så härligt att vara tillbaka, förra måndagen så kom det en massa annat emellan vilket gjorde att jag inte kunde komma. Det är så kul att sjunga och just övar vi inför en konsert som vi har på onsdag den 28 augusti i Molkom. Det enda negativa är att vi övar vid alsters kyrka och har man, som jag, ingen bil så det blir så bökigt med allt, fråga någon om skjuts man känner sig lite tjatig. Men nu har jag sett att det går bussar oxå, iallafall dit som man kan ta så kan man ju alltid fråga om man får skjuts av någon in till stan, för där ifrån tar man sig ju hem. Vi sjunger många bra låtar nu oxå och jag hoppas, igen, att jag en dag kan få sjunga solo det är så kul och det är verkligen det jag vill men vi får se, det blir nog bra!

Helgen har varit bra, det blev kräftskiva hos fina vänner i edsvalla vi hade så kul och trevligt :). Mer sånt tycker jag, att bara umgås, prata och skratta. Var lite trött på lördagen men det hör väl till efter en kräftskiva antar jag.

Nu är det jobb-vecka igen och denna veckan kommer min fina chef tillbaka, skönt att hon är tillbaka även om det har gått bra när hon varit borta, vi har vunnit 3 stycken "tävlingar" när hon var borta och det känns bra, jag har sålt riktigt bra och månaden är inte slut än så det ser bra ut :)

I helgen blir det kräftskiva igen, om jag lyckas få tag på skjuts, och på lördag blir det ut med några hockeykompisar för att sedan träffa en kompis och se på när en gammal arbetskompis band spelar, ska bli så kul.

Idag är jag ledig och är redan vaken, vad hände med sovmorgon när man är ledig, men nu har jag fått i mig frukost och kaffe. Idag ska jag äntligen få träffa mina små älsklingar, vi ska till badhuset. Jag vet att det inte är mina barn men jag ser dem som mina egna :). Det är väl så man får göra när man inte har egna barn - än. Jag lever fortfarande på hoppet att jag kommer dit en vacker dag, det var en indisk tjej inne på jobbet här för vecka sen och hon hade sina små barn med sig och gud va fina de var och då tänkte jag att så där kommer nog mina barn se ut den dagen jag får några, alldeles chokladbruna och söta :)

Nej, nu ska jag njuta av min kopp!

Puss och Kram
Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar