måndag 7 mars 2011

"en unge i minuten...."

Har precis sett på ett program som heter "en unge i minuten", handlar om förlossningskliniken i Västerås. Vilket program. Underbart och skrämmande på samma gång. Vilken underbar känsla att få ligga där och veta att snart förändras ens liv för alltid, inget kommer att vara detsamma. Man kommer att ha någon att ta hand om, älska och vårda för all framtid. Samtidigt är det också en skrämmande känsla, kommer man att göra ett bra "jobb" och kommer man att få uppleva det där. Tårarna rann nerför mina kinder, det var ett känsloladdat program och jag ser fram emot nästa vecka.

Har varit i Västerås i helgen och hälsat på mitt gudbarn och hans familj. Det var så trevligt och underbart att få träffa honom och han har vuxit otroligt mycket. Tiden springer iväg. Han är med mer och "pratar" med en på sitt eget lilla söta vis. Man vaknade tidigt det gjorde man men det var det värt när man fick vakna till lite joller och ett ansikte som sken upp när man visade sig, nyvaken och håret åt alla håll. Vi har varit på stan och åkt pulka, det var premiär för lilleman och jag tror han tyckte det var roligt, 1:a dagen var väl sådär men 2:a dagen verkade det gå bättre, det är väl en annorlunda känsla kan jag tänka mig och det går ju fort på något sätt. Imorse var det dock tyst när jag vaknade eftersom jag är hemma, man blir lätt van vid ljud osv.

Det där med barn präglar min vardag mycket, även om jag försöker att inte tänka på det jämt. Men så fort jag ser barn eller träffar mina syskonbarn så gör det ont i mig eftersom jag så gärna vill ha barn men tiden får utvisa om jag kommer att få barn eller inte. Ibland önskar jag att man kunde se in i framtiden men samtidigt vill jag ju inte de heller. Fram tills dess så får man rå om sina små älsklingar som syrran har och mitt gudbarn och kompisar barn, det är jag duktig på, skämma bort andras barn.

Idag har jag gjort semlor, skulle haft med dom till en kompis som tyvärr inte kunde ses imorgon så jag är en snäll kollega och tar med dom till jobbet, det är ju semmel-dagen imorgon också :)

Kram och God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar