lördag 9 januari 2010

SJ i alla ära...

men idag var en intressant dag. Skulle åka till Göteborg för ett info möte och tåget gick kl 07.00 och vi skulle ha varit nere runt kvart i tio. När vi kommer 10 km utanför Åmål så stannar tåget och börjar backa tillbaka. Det visar sig att ett utav tågen hade bromsproblem så vi fick åka tillbaka för att invänta buss.

Man kände redan där att "jaha nu kommer man försent" iom att buss tar ju så himla mkt längre tid. Men det kom sen ett tåg strax efter tio som vi fick ta men vi kom inte till Göteborg förrens klockan tjugo i ett. Vi missade mao halva infomötet, vilket var skit för det var mitt första möte. Så på måndag blir det till att ringa SJ för att få kompensation och se om de eventuellt vill ersätta oss för halva mötet vilket jag tror är ganska döfött men resan ska vi naturligtvis få ersättning för. Men resan hem gick riskfritt, vi kom hem i tid, det var iofs mkt skönt.

Jag ska börja sälja hudvårdsprodukter, ska bli spännande o se. Hoppas jag lyckas. Jag tror det men men, man måste ju våga lite.

Just nu slö tittar jag på tv, Paradise Hotel, oxå ett "intressant" program. Herregud, vad går programmet egentligen ut på. Det enda de gör är bråkar, dricker alkohol och ha sex. O folk tittar. Jag kan väl erkänna att man fastnar ganska lätt i sådana program, inte för att det är intressant utan mer för att man tycker det är ganska fascinerande hur folk är och att de gör det i tv.

Kramar

4 kommentarer:

  1. Ja SJ kan man aldrig lita på...

    Vad roligt att du ska börja sälja hårvårdsprodukter. Är det till företag eller privatpersoner? Är det provisionsbaserat jobb eller?

    Ja jag har också fastnat i skiten. FÖ rdet ä rju precis vad det är, skit! Men ändå kollar man, haha det är väl intressant att gotta sig i andras liv. Skulle aldrig ställa upp på nåt sånt dör program. De matas ju bara med alkohol för att det ska bli just sex och bråk. Man måste nog vara väldigt speciell som ställer upp. Jag menar, de gör det ju inte lätt för sig sen. De får en stämpel. Tänk bara när de ska söka jobb osv...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej usch...Visst är det skönt att åka tåg, det tycker jag. Bara sätta sig o slappna av men det är så typiskt, när man har en tid att passa så funkar det inte.

    Det är ett företag som jag ska sälja åt och nej det är inte ett provisionsbaserat jobb :o)

    Ja man gör ju de, herregud vilka smäck som är med egentligen. Ja, man måste nog vara väldigt speciell om man ska vara med. Precis, de vill ju att ngt ska hända därför får de obegränsat med alkohol. Ja de får ju ingen rolig stämpel inte.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja det håller jag med om. Jätteskönt att bara kunna slappna av.

    Aha, så det är ett heltidsjobb nu då? Vad roligt! KOmmer du sälja till privatpersoner? Vore intressant att höra lite vad det är för grejor =)

    Ja verkligen.
    Tänker bla på han Stefan. Han är ju brandman och de vill man ju gärna ska vara seriösa i sitt yrke. Han förstör nog en hel del för sig själv genom att vara med där...

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Verkligen. Jag gillar tåg - ibland.

    Jag får välja om jag vill göra det till ett heltidsjobb eller inte. Ska väl börja lite smått här så får jag se hur det går.

    Jaha är han de...Oj då...Ja han lär nog få sig en stämpel kan jag tänka mig. Jag tror nog att många utav deras personlighet o helhets intrycke förstörs av programmet.

    Hade ni det roligt på badhuset?

    Kramar

    SvaraRadera