söndag 15 augusti 2010

Nu börjar allvaret!

Imorgon börjar allvaret, då sätter jag mig i skolbänken efter många år av jobb. Nu är det matte B som ska läsas in för att sen kunna söka till universitetet. Men det är först hösten 2011 som jag kan göra det, då det bara är antagningar på hösten. Så jag funderar på att åka till Norge nästa år och jobba lite för att sen komma tillbaka för att läsa.

Det är nervöst och spännande, var ju så länge sedan som jag pluggade och jag hoppas jag klarar de. Ska kombinera skolan med jobbet, hoppas det funkar, fast det tror jag. Har fått göra lite ändringar i schemat och än så länge känns det bra, kommer bli tufft men det är det värt.

Annars ser livet ut som vanligt, inga större förändringar faktiskt. Mår väl relativt bra också, har väl haft lite svackor men inget jag lyckas tagit mig ur. Saknar mina samtal med min terapeut, det var mycket länge sedan som vi sågs, varför vet jag inte, det är väl jag som inte orkat tagit tag i det heller för den delen.

Kramar

6 kommentarer:

  1. Det ska nog gå bra. Det är ju en gymnasiekurs så det blir inga problem!
    Räcker det med matte B?
    Här kräver de även matte C...

    Du får kontakta terapeuten då om du känner att du behöver träffa henne/honom?
    Hoppas allt är bra annars?!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, det räcker med matte b, men tills jag är färdig så ändrar dom väl de :o)

    Ja, jag får nog göra det, visst pratar man med vänner osv men det är ju ändå skönt att prata med någon som inte känner mig...

    Ja tack det är bra, hoppas det är bra själv med Er alla!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Det spelar ju ingen roll, huvudsaken är att de inte ändrar innan du har kommit in =)

    Ja det förstår jag, ibland är det bra att prata med någon utomstående som kanske ser saker och ting på ett annat sätt.
    Tack, det är bara bra. Lite ångest för att sommaren är över bara =)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Precis. Menade mer att när jag ska söka in så kanske de har ändrat.

    Precis, får ta tag i det där igen, det var faktiskt skönt att få prata ut, ventilera sig lite.

    Ja verkligen, nu kommer hösten. När börjar du skolan igen då?

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jaha! Nä det får vi väl hoppas att det inte är.

    Ja det kan jag tänka mig!

    Ja det verkar inte bättre...
    Jag börjar om en vecka, nästa måndag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Ok, nu har jag varit i skolan, var väl lite mer info idag, jobbet börjar väl imorgon antar jag, men det var roligt och det var en tjej där som jag känner sen tidigare, så det var roligt :)

    Kram

    SvaraRadera