lördag 31 juli 2010

Barn :o)

Har varit i västerås och hälsat på A-K med familj, så underbart. Har fått snosa bebis i några dagar. Han är så underbar det lilla livet och jag har fått ett fint förtroende, jag ska bli hans gudmor eller fadder som det idag kanske heter. Jag har ett gudbarn, Johannas Jakob och det är underbart men nu får man ytterligare ett vilket känns som ett hedersuppdrag. Ska som sagt bli mycket roligt. Och jag är glad över att hon litar på mig osv för att ge mig den uppgiften.

Detta med barn är så otroligt givande och underbart, många av mina vänner har barn och det är en fröjd för mig att se dem växa upp, inkl mina syskonbarn naturligtvis. Man minns dem ju när de var små bebisar och nu börjar ju den minsta i skolan till hösten, så förstår man att tiden går fort.

Idag har en annan kompis till mig kalas för sin lilla dotter men jag fick ingen inbjudan, vilket jag tycker är konstigt då jag har firat henne förrut och fick en inbjudan till dopet de hade för henne. En annan kompis(som har barn), hennes dotter fick en på posten. Då ställer man sig ju frågan, bara för att man inte har barn, ska man inte få komma på ett barnkalas och fira sin väns barn. Jag blev lite sårad över det faktiskt, då vi ändå har setts mycket + att jag tidigare firat henne. Men men, min vän som var bjuden tyckte jag skulle komma ändå men det vill man inte, man går inte på ett kalas oinbjuden. Jag förstår att ens liv inte blir på samma sätt när man skaffar barn, man får väl omprioritera vissa saker men ändå. Barnkalas är ju ändå roligt :)

Kramar

2 kommentarer:

  1. Har du pratat med din kompis om det här?

    SvaraRadera
  2. Nej, det har jag inte. Men träffar jag henne ska jag naturligtvis ta upp de.

    SvaraRadera