lördag 17 juli 2010

Ens drömmar!

Man har ibland mycket drömmar som man vill ska gå igenom. Jag har en dröm om att en dag få stå på scenen med Carola och få sjunga en duett med henne. Men det är ju bara en dröm som jag antar aldrig kommer att uppfyllas.

Sen finns det andra drömmar man har, jag pratade med mamma o pappa om det här med drömmar och att jag nu ska sätta mig i skolbänken igen. Pappa sa att om detta är min dröm att få jobba med barn så ska jag genomföra de o de kommer att stötta mig, sötisen. Och detta är ju min dröm, att få underhålla dessa underbara varelser. Och jag vill verkligen genomföra detta. Jag har ju sagt flera gånger att de är ju lika bra att passa på nu när man är själv, innan man skaffar familj, sen är det ju inga fel att göra det när man har familj heller för den delen. Man hoppas ju att man kanske träffar den rätta under denna tid oxå och det är ju lika bra att satsa nu för jag känner att gör jag det inte nu så lär det väl aldrig hända antar jag. Men det ska bli roligt och spännande med en ny utmaning för mig.

Annars händer det inte så mycket med livet just nu, har precis spenderat en tid med mina föräldrar, vi var ute och åkte lite, tog en glass på bergvik och hade det allmänt trevligt. De ska åka bort på måndag och vara borta 1 vecka, visserligen ska de inte åka så långt bort men ändå. Jag jobbar denna vecka sen har jag semester, ska bli så härligt. Har inga direkta planer förutom att jag ska hälsa på Anna-Karin och hennes familj och se deras lilla underverk, ska bli så mysigt :o) Sen ska jag nog bara va, umgås med familj o vänner.

Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag träffade ju Patrik under min studietid och när jag fick barnen hade jag två terminer kvar. Det har varit hur bra som helst tycker jag. För man har betydligt mer förståelse för föräldrarna när man själv har barn, när det gäller inskolning osv. Man vet själv hur det känns att stå på andra sidan liksom =)
    Det känns också skönt att jag har min familj nu när jag är redo att ge mig ut i arbetslivet utan att vara för gammal.
    Lycka till iaf, det är superroligt att plugga även om det är tufft vissa perioder.
    Att vara förskollärare handlar om så mycket mer än att underhålla barnen, man har en läroplan att gå efter osv. Men det är helt fantastiskt att se barnen utvecklas och lära sig nya saker. Sen vill ju jag helst vara i skolan förstås, men man får väl se vart man hamnar. det är ju i förskolan jobben finns. Just nu iaf.

    Jag hade rätt i att hon skulle få en pojke alltså ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, man får ju de, för man vet ju själv hur det är. Jag har ju oxå förståelse för sånt även om jag själv inte har barn.
    Ja, jag kan tänka mig att det är tufft, men det är en härlig utmaning antar jag.

    Ja, det kan jag tänka mig, att se att det händer ngt med barnen :o)

    Jepp, det hade du ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det tyckte jag också att jag hade. Men det är stor skillnad nu när man har egna och känner när de lämnar barnen för första gången. Det säger ju även personalen på barnens förskola och jag har verkligen uppskattat att de har vetat hur jag har känt...

    Det är jättekul, men jag har alltid trivts i skolan och det har ju gått väldigt bra hittills.
    Allt man får tillbaka från barnen är underbart!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja det kan jag tänka mig, man tänker sig nog in olika situationer på ett helt annat sätt. Klart man förstår att det är jobbigt att lämna sina barn på ex dagis osv men känslan är nog annorlunda när man sitter där själv kan jag tänka mig.

    Ja, nu när jag vet vad jag vill göra så tror jag oxå jag kommer att trivas o man träffar ju en hel del nytt folk oxå.
    Kram

    SvaraRadera