söndag 11 juli 2010

Äntligen har jag tagit ett bra beslut :o)

Först och främst vill jag gratulera min älskade vän A-K till deras tillskott i familjen, en liten pojke. Så underbart vacker och jag längtar verkligen tills jag får träffa hela familjen. Grattis igen gumman :o)

Sen har jag efter mycket om och men beslutat mig för att jag ska läsa till förskolelärare, först måste jag dock läsa matematik B och jag har gett mig fan på att detta ska gå. Jag brinner för barn, jag älskar barn och varför ska jag då inte få jobba med dessa små underbara varelser. Kommer jag in så läser jag kursen på dagtid här nu under hösten och får väl då jobba på kvällen för jag vill fortfarande jobba och få en liten inkomst i alla fall och sen hoppas jag kunna söka in till våren. Vad jag har förstått så är förskoleprogrammet lagt på 3 år om jag inte är helt ute och cyklar men jag hoppas att man också kan få praktik under denna tid, ska kolla runt lite, sen vet jag inte om man är ute under tiden man läser.

Detta beslut känns mycket bra och jag vet att jag har bra stöd i familjen och vännerna, som verkligen tycker att jag ska bli förskolelärare för jag har så bra hand med barn och det värmer när de säger så.

Så jag ser en liten ljusglimt i mitt liv just nu, hoppas bara det går vägen men jag tror på mig själv, annars hade detta inte gått. Även om utbildningen känns lång så är det det enda rätta faktiskt.

Önska mig lycka till :o)

Kramar!!

7 kommentarer:

  1. bra josse!!! ett beslut som jag tycker är helt rätt...lycka till och det kommer att gå jättebra...kram carola

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! Ja, jag vet ju vad jag vill och för att nå det måste jag ju ta tag i det hela och jag ska fixa det. Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att du äntligen har tagit ditt beslut =) Detta kommer du att klara galant! Tveka inte att fråga mig om det är något du undrar över, 3,5 år går fort och man har en hel del praktik som är fördelat under hela utbildningen. Ska bli spännande att få diskutera teorier med dig. Sköt om dig, kram Jessica.

    SvaraRadera
  4. Oh va snällt Jessica :o)

    Ja det ska bli spännande och jag är mkt glad över att jag äntligen tagit mig i kragen :o)

    Hoppas att allt är bra med Er!
    Kramar Josefin

    SvaraRadera
  5. Å jag har böcker.. hör av dig! LYCKA TILL kram Sara

    SvaraRadera