tisdag 14 september 2010

Funderingar!

Man slutar aldrig förvånas, att man tror att ens vänner är en vänner. Jag vet vilka mina vänner är och jag vet vilka jag kan lita på. Men ibland så träffar man folk som man tror att man kan lita på, som tycker om en för den man är. Men sen finns det ett ord som heter "avundsjuka" som jag inte gillar så mycket.

Jag har ju berättat lite om de nya arbetsuppgifter jag har fått på jobbet och det är inget bestämt eller skrivet och tanken med med mina nya uppgifter är just att jag ska hjälpa till för det är kort om folk inte att det har blivit bestämt att det ska vara så. Men sen får man läsa/höra att vissa störs sig på detta. Jag är ju en väldigt känslig person så denna kritik var inte rolig även om jag märkt att personen som yttrade detta verkar titta på mig med en sur blick. Jag har aldrig gjort denna personen något utan har velat vara hennes vän men sen får man typ en kniv i ryggen.

Jag är dock en person som kan vara trevlig mot alla även om jag helst inte vill men nu jobbar vi ihop så jag har egentligen inget val, även om jag kan undvika henne. Men jag blir ledsen när jag innerst inne vet att hon störs sig på mig och faktiskt inte vill vara min vän.

Men så är de ju, man kan inte vara vän med alla.

Nu har jag varit o spelat biljard med 2 arbetskamrater och jag kan väl säga så här, jag är inte duktig på de men det kanske kommer :o)

Kram på Er!

7 kommentarer:

  1. Ja du, den svenska avundsjukan finns överallt.
    Trist att det ska bli så och väldigt dåligt av personen i fråga att i så fall inte säga något rakt ut till dig, istället för att prata skit.
    Men det brukar slå tillbaka på en själv i slutänden.
    Tänk som så att den personen inte förtjänar din vänskap!
    Det är väl antagligen just avundsjuka för att du fått ett förtroende som hon egentligen skulle vilja ha...

    Vad roligt med biljard! Jag är verkligen värdelös på det, samma med bowling, men det är ju kul iaf =)

    Ha en fin dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja precis. Hon har haft det förtroendet en gång långt innan jag började fast på en högre nivå än jag, men togs ifrån de så det sticker väl lite nu när jag är relativt ny.

    Jag gillar bowling bättre, har väl spelat det lite mer oxå.

    Ha de fint du med!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, men klarar man inte av en uppgift så är det ju så. Då är det väl bättre att se det som en utmaning, att kämpa lite mer...

    Ja det gör jag med. Har bara spelat biljard en gång och var livrädd att göra hål i filten =)
    Bowling är superkul, men jag är ganska kass på det också. Men nån måste ju komma sist =)

    Tack!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så. Man kan ju bli bättre o få förtroendet igen :o)

    Haha, ja det är lätt hänt, jag lyckades få ut kulan ngr gånger på golvet, haha.
    Ja jag har spelat bowling via wii och där är ju mkt lättare än live ;o)

    Nu ska jag snart iväg på körsång :o)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Precis!

    Haha, ja sånt händer ju =)

    Ja vi har Wii och det är mycket enklare. Till och med Linus på 1½ år fick en strike :-O

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ä bry dig inte...du är värd det anser de som vet o bestämmer. Personen är bara en svag människa som måste hitta saker att klaga över...go Jossan...jag tror på dig!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Jenny - Härligt, lite roligt att se en liten kille som gör en strike :o)

    Hihi, vore roligt att veta vem denna anonym är, men tack för de orden! De värmer :o) Kram

    SvaraRadera