måndag 7 december 2009

Hur tydlig ska man vara....

Oh, jag blir så trött på mig själv...Över hur emotionellt rädd jag är över att bli sårad...Såren kanske sitter kvar efter mitt ex, jag vet inte. Vill bara få ur mig allt, men till vem, vem vill lyssna utan att jag ska framstå som en ältande människa som inte fattar ngt.

Sen hur tydlig ska man vara utan att skrämma iväg en person som man tycker så himla mycket om, som har funnits i ens tankar sedan i somras men som man sedan trängt undan för att man tänkt att det inte är någon idé. Jag vill inte skrämma iväg honom, jag vill ha honom i mitt liv men till vilket pris? Hur länge orkar jag med att gå i ovisshet och vågar jag "konfrontera" honom...Jag har alltid haft lättare att uttrycka mig i skrift och inte i ord men det är väl något som jag måste jobba med. Helst skulle man väl släcka ner så jag inte behöver titta honom i ögonen, för då skulle jag nog börja gråta.

Ja detta är fasiken inte lätt och jag vet inte hur länge mina känslor orkar heller för den delen.

Kom gärna med tips...

Kramar på Er!

10 kommentarer:

  1. Ja det där med kärlek är aldrig lätt...
    Hur väl känner du honom då? Har du gett nån hint om att du är intresserad? Tror du att han kan vara intresserad av dig?
    Det bästa är ju att prata med honom. Känner du att det är lättare att skriva kanske du kan göra det?

    Jag lyssnar gärna om du känner att du vill prata!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hej sötis!

    Va go du är...Ja just nu vill jag bara ha en kram o att ngn säger att allt ska bli bra..
    Nja vi känner väl varann ganska bra men inte jätte...Jag har ju gett hintar o tom sagt att jag tycker mkt om honom.

    Ja, jag tycker det är lättare att skriva, men känns inte lite löjligt... :o)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. *Skickar över en kram direkt!!*

    Ja, men det var ju modigt av dig. Vad fick du för respons då?

    Nähä, klart att det inte är löjligt. Jag håller med om att det är lättare att uttrycka sig i skrift. Om jag hade varit honom hade jag blivit jätteglad!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Tack söta du för kramen :o)

    Det jag fick till svar var: jag tycker du är en jättehärlig tjej, söt på alla sätt o vis o du är otroligt attraktiv...

    SÅ du tycker att jag ska sätt ihop ngr rader till honom...?

    Kramar i massor :o)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Åh..va mysigt att få ta del av din vardag och dina tankar!

    Jag tycker också att du ska ett steg framåt.

    Umgås ni ofta nu? I vilket fall så kanske du kan förslå någon mer intim eller annorlunda aktivitet som ni inte gjort förut, typ middag på en mysig restaurang? Där kanske det kan leda framåt på ett mer naturligt sätt, där du inte behöver känna att du måste berätta rakt av. Och om han är intresserad av att gå på middag med dig så borde han vara inresserad! Ja, menar man går ju inte på middag med vem som helst bara sådär... =)

    Önskar bara det bästa till dig!

    Kram Jessica. (Rickards Jessica..)

    SvaraRadera
  6. Ja men om han sa så är det ju bara att köra!! :-D

    Ja det ycker jag absolut. Oftast är det ju så att man ångrar det man inte har gjort, och inte det man gjorde. Sen är det ju så att OM han nu inte skulle vara intresserad (vilket jag faktiskt tror att han är) så kommer han åtminstone bli väldigt glad och smickrad. Man lever bara en gång så jag tycker absolut att du ska göra det!

    Förslagen ovanför var ju jättebra annars!

    Håller tummarna stenhårt!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Hej Jessica :o)

    Jamen det var bra idé, det kan man ju göra...Intim middag är ju aldrig fel...Nej, jag skulle ju inte gå på middag med vem som helst...

    Hälsa mannen.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Ja Jenny, det är ju de...
    Ja, jag hoppas ju att han är de, han kanske bara är trög, hahaha....
    Ja, jag skulle bli mkt smickrad över ett litet brev eller dylikt.
    Frågan är ju då, vad tusan ska man skriva :o)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Ja, killar är inte kända för att vara snabba i handlingarna =) Haha.

    Men du ska inte testa att fråga om ni kan gå ut och äta eller så då? Det är ju alltid mysigt. Sen kanske allt faller sig naturligt så att du kan förklara hur du känner, och om det inte gör det kan du ju skriva nåt efteråt?
    Spännande det här ju! :-D

    KRAM!!

    SvaraRadera
  10. Nej, de är ju inte de, herregud...Undrar om vi tjejer är så tröga... :o)

    Jo, det kanske är bättre att göra först, fan detta är inte lätt ska jag säga...Har nästan glömt bort hur man gör. Det var lättare med Erik, allt föll sig naturligt, nu känns det som om man måste kämpa lite, hahaha.

    Kramar

    SvaraRadera