onsdag 16 december 2009

Pepparkaksbak


Idag har jag haft mina älsklingar hos mig och det har varit supermysigt, de är så underbara de små liven :o). Vi har bakat och sjungit en massa julsånger tillsammans. Då kan jag ju inte undvika tanken den dagen man står där med sina egna. Vad mycket man har med sig från sin egen barndom som man vill föra vidare, speciellt nu vid juletid. Alla förberedelser man gör osv.

Ja, längtan börjar igen att bli mycket stor även om jag försöker att tänka bort den eftersom jag inte har några barn eller inte vet om jag kommer att få några. Men under den tiden får man leka med andras barn och skämma bort dem och jag tror jag är duktig på att skämma bort andras barn, hoppas att mina blir lika bortskämda den dagen jag själv står där.

Har även haft avslutning med kören, det var trevligt. Synd att det slut men i januari är det dags igen.

Snart är det jul, gud vad fort det har gått och jag är inte färdig med mina julklappar än heller för den delen.

Det är helg snart igen också, veckorna går så himla fort. Får se om jag träffar personen jag vill träffa eller om vi överhuvud taget kommer att höras. Jag vill träffa honom men vet ju fortfarande inte om han vill träffa mig. Jag kan inte förneka att jag längtar efter honom så mycket och det var som en kompis sa till mig igår "Josefin, vill du gå i ovissheten, är det inte bättre att se till att du får reda på hur ni ska ha de, oavsett om du blir sårad eller ej" och han har ju så rätt. Men jag är så rädd att han ska såra mig vilket jag iofs tror jag att han kommer att göra och han har väl reda på ett sätt redan gjort de just för att han har velat så fram och tillbaka. Ja, jag MÅSTE nog göra något men vad vette tusan...

10 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft det!

    EXAKT så tänker jag också. Det är ju bättre att veta och i så fall kunna gå vidare än att leva i ovisshet och hoppas...
    Det bästa är väl helt enkelt att fråga rakt ut. Men har han inte hört av sig nu på länge så verkar han vara en skitstövel!!

    Du kommer att hitta prinsen och ni kommer få små mini-josefin =)
    Som sagt, när du minst anar det...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det var jätte mysigt :o)

    Ja, jag vet, han är egentligen en skitstövel, men en skitstövel som fått mig på fall.

    Men det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen istället för att älta o undra antar jag :o)

    Hihi, mini-josefin :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. ja jag vet alltför väl att det är lätt att falla för dessa skitstövlar. de vet ju så väl hur de ska bete sig och vilka knappar de ska trycka på. Man är väl korkad som glömmer all besvikelse bara så där, men det är inte lätt. Kärleken är inte lätt!
    Jag hoppas att du glömmer honom och att tomten har med sig prinsen i säcken =)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja fy fan. Att man aldrig lär sig...Men som du säger, kärleken är inte lätt o ska förmodligen inte vara lätt heller för den delen.

    Ja han kanske hoppar ur ett stort stort paket :o)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Nej, det ska den kanske inte. Men jag tror att när det verkligen är rätt så känner man det på en gång.

    Haha, ja vem vet? =)
    Men jag tror inte att du ska haka upp dig på den där killen som uppenbarligen inte är seriös. Det blir ju lätt att man missar de bra killarna då. Man blir liksom blind, men det är han ju inte värd.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Precis. håller helt med dig och nu har jag tagit tag i det hela...Pratade med honom igår o det var som jag trodde vi är "kompisar som trivs i varandras sällskap". Så det var inget allvarligt för hans del men nu ska jag bara försöka glömma o gå vidare.

    Ha en trevlig helg.
    Kramarr

    SvaraRadera
  7. Trist, men bra att du pratade med honom. HAn verkar ju faktiskt inte vara nåt att ha, även om det känns tungt och jobbigt nu.
    Men du kommer hitta nån som älskar dig lika mycket som du älskar honom, som vill ha samma saker i livet osv...

    Tack detsamma vännen!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  8. Ja det är trist men nu är det gjort o nu vet jag o kan gå vidare o tänka på annat.

    Ja precis. det kommer när det kommer :o)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. du skämmer även bort mina barn....så jag kommer att ge tillbaka när dina kommer...kram o ha en fin jul om vi inte hörs/ses..carola

    SvaraRadera
  10. hihi sötis...Ja det är klart man gör :o)

    Ja det vore kul o ses ngn dag, kanske i mellandagarna om det finns tid.

    Kramar

    SvaraRadera