måndag 11 oktober 2010

Ny vecka!

Återigen en ny vecka, som jag tidigare sagt så springer tiden verkligen iväg.

I lördags var det dop, jag blev gudmor till lille Wilgot och det var en så underbar dag! Han var så söt och så snäll, det lilla livet. Han somnade i gudfars armar och han såg ut att sova så skönt. Jag läste en vers i kyrkan och pappan till lille Wilgot läste en bön. Det var dubbeldop så den andra familjen hade en tjej som sjöng "det vackraste" och en kille som hällde vattnet i dopfundet. Av respekt för föräldrarna så kommer det tyvärr inga bilder från dopet.

Under kaffet så sjöng jag och Henrick(gudfar) eller ja, jag sjöng och han spelade gitarr, "teddybjörnen Fredriksson" och det gick bra, tyckte jag. Får väl erkänna att det var lite jobbigt att träffa Henrick, han var jag hopplöst förälskad i för flera år sedan, trodde väl att han kände som jag men sen stack han till chile för att plugga o jobba och jag var verkligen beredd på att vänta på honom under tiden han skulle vara borta men sen fick jag reda på att han träffat en tjej och tom gift sig och nu är han 3-barns pappa. Så kan de gå men han har en otroligt trevlig fru och fina barn.

Har väl också hamnat i någon slags svacka på jobbet, jag vet inte riktigt vad det kan vara. Jag gillar mitt jobb men har svårt för en del personer som hela tiden ska skryta och verkligen häva sig hela tiden, för mig att det är mycket stressande och det får mig att må dåligt. Helst vill jag då sitta i ett rum för mig själv och göra mitt jobb men jag har inte talat om det än för det känns som att jag gnäller och att jag inte klarar av att sitta i närheten av dessa personer. Jag vill inte vara någon gnällspik men för att jag ska göra resultat för företaget och framför allt för mig själv så behöver jag ibland lugn och ro. Företaget vet att dessa personer är bra och duktiga men skryta behöver man inte göra och verkligen framhäva sig själv.

Tror också att en av cheferna blev lite sur på mig dag för jag frågade om råd och fick de och sen använde jag mig inte av de enligt honom men jag gjorde de, fast då hörde han inte mitt samtal vilket inte gjorde saken bättre och då blev jag lite ledsen. Jag vill vara duktig och visa att jag kan, önskar att jag kunde bli månadens säljare någon gång men jag säljer inte tillräckligt bra för de, tror jag, men det är bara att kämpa på, inför varje månadsslut så hoppas jag alltid att mitt namn ska ropas upp men det är alltid förgäves :o)

Denna vecka är det jobb, sen kalas, det efterlängtade musikquizzet på Koriander och sedan kalas i helgen :o)

Kramar

3 kommentarer:

  1. Tycker det är bra att man vet att man är duktig ..

    SvaraRadera
  2. Ja det håller jag med om. Det är ju en sak att läsa om det här och sedan vara med om de oxå.

    SvaraRadera
  3. det är jag varje dag..

    SvaraRadera