onsdag 6 oktober 2010

Sång!!!

Är en viktig del av mitt liv, jag älskar allt som har med musik att göra, har alltid gjort ända sen jag var liten så var jag en liten sångapa, har sett många roliga filmer på mig som mamma och pappa filmade när man var liten.

Jag sjunger ju i kör, har gjort de sen jag var 11 år, började då ute på Hammarö, där vi bodde och det var riktigt roligt, har sen varit med i skolkörerna i de olika skolorna man gått i.

Har sjungit i talang jakter, 2 gånger med Sven-Ingvars( det var riktigt roligt), sökt till "Sikta mot stjärnorna" m.m.

Jag brinner verkligen för musiken och är även duktig på att lära mig texter.

Mitt största problem är väl att jag blir nervös för att jag tror att jag inte kan, att jag inte ska vara bra nog, att det finns bättre än mig. Men nu har jag fått en chans att visa att jag kan, även om jag redan nu är nervös som bara den.

Kören(Viken Gospel) som jag sjunger i ska ha konsert här i slutet av oktober och man fick göra ett önskemål om att få sjunga solo på några låtar och jag gjorde de, tänkte väl att man kan ju alltid önska. Men nu blev de så att jag och en kille ska sjunga Bob Dylan´s låt "Is your love in vain", en smörig ballad, men otroligt fin och texten är grym. Vi prövade idag och även om jag nervös som bara den så klingade våra röster mycket bra ihop.

Jag har övat här hemma, det bästa vore ändå om man hade ett piano eller om man kände någon som hade ett piano som man kunde få spela lite på och träna på, lyssnar på man på hans version så låter det inte riktigt lika iom att han gör det till sin låt. Men detta kommer att gå så bra.

Men nervös är jag och det gör ju inte saken bättre att killen jag ska sjunga tillsammans med ser mycket bra ut, i mina ögon :o)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar