måndag 10 augusti 2009

Dikt!


Jag hittade mitt gamla diktblock och hittade några fina dikter. OBS! Det är inte jag som har skrivit dikterna.






"Jag vill hålla dig hårt i min famn
smeka dig ömt, viska ditt namn
ligga och vila lätt på ditt bröst
ligga intill dig och höra din röst

Förstår du vad jag säger
så förstår du mig
Förstår du att jag vill veta
om jag är älskad av dig

Jag vill en fjäril i ditt hår
Jag vill vara marken där du går
Jag vill vara luften du andas
Jag vill vara din sol
när morgonen randas

Allt det här det önskar jag mig
men det jag helst vill vara är älskad av dig"
-------------------------------------------------------------------------------------------------

"När nån ser på dig och du på den bara för en sekund eller mindre
blir jag arg.

När du pratar med någon annan
blir jag avundsjuk

När du kramar mig
vet jag att du är min"

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Roligt med gamla böcker man hittar, när jag flyttade så hitta jag ju mina gamla dagböcker och dessa var man ju bara tvungen att läsa igenom. Och vad jag skrattade, herregud vad man höll på med allt på den tiden.
Måndagen har annars varit en mycket bra måndag. Har fått en hel del gjort och har även varit och tränat, idag var det aerobic på schemat och jag var dyngsvett efteråt. Imorgon blir det box-pass, får se om man överlever detta men det tror jag säkert.

Ha de så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar