tisdag 8 september 2009

Dagen som började så bra...

Idag har jag faktiskt inte gjort så mkt, varit två gånger till Netto för jag glömde lite saker.

Det första jag gjorde imorse när jag vaknade, innan väckerklockan, var att ta en långpromenad, gick även förbi Danne på jobbet och fick mig en kopp kaffe och lite snack med han och Kenta. Sen fortsatte jag min färd hem, höll tom på att gå rakt in i ett träd.

Sen när jag kom hem så blev det frukost och "Sagan om ringen - del 2" och då somnade jag en stund, det var skönt.

Fick sedan för mig att jag skulle baka bullar, åkte till Netto för att köpa mjöl och smör för det hade jag så lite hemma, till min stora förtret så trodde jag ju att jag hade jäst hemma(vilket jag hade) men den var lite gammal så det var bara att sätta sig på cyklen igen och åka o handla, tur att jag bor när affären i alla fall.

Bullarna blev bra och de smakade gott också. Imorgon kommer Jonas o Danne över för lite film och kanske lite bullar om de är snälla. Satt under tiden och msnade med Viktor och fick ett jobbigt besked. Mitt ex ska tydligen bli pappa och det kändes faktiskt. Visst jag har kommit över honom men just detta gjorde mycket ont för att jag själv vill vara där och jag ville även vara där med honom. Sen blir jag så trött också för jag har sagt till Viktor att jag inte vill veta något eftersom jag blir så ledsen.

Så det blev en del tårar fast egentligen är jag chockad också, just för att vi var tillsammans så länge och vi gjorde inget utav det som han nu har gjort och de har inte varit tillsammans ett år än och vi har inte varit isär ett år ens. Och sen gör det ju lite ont också för det blir ju så personligt på något vis, att han verkligen inte ville detta med mig.

Orkar inte tänka på detta något mer, blir bara ledsen och gråter floder, vilket jag nog kommer att göra mer idag om jag känner mig rätt. Men jag ska iväg och rida sen så jag hoppas att jag kan släppa tankarna på detta.

Längtan efter en familj och någon att älska blir större och större. Men samtidigt så känner jag att jag orkar inte lägga ner någon energi på det heller, kommer han så kommer han och kommer han inte så är det väl någon mening med det också.

Kram på Er!

3 kommentarer:

  1. Var inte nere Josefin.. det kommer bli din tur snart!! Stoor Kram!!

    SvaraRadera
  2. Förstår hur jobbigt det måste kännas för dig, verkligen!
    Du kommer att hitta nån som uppskattar dig på det sätt du vill, det är jag säker på.
    Ibland kan det hjälpa om man kikar i hörnen så att säga, där man inte brukar leta.
    Håller tummen för dig Jossan!
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  3. Tack så mkt Flora och Annika för de fina orden :o).

    Ja det är ju bara att gå vidare :o)

    Kramar

    SvaraRadera