tisdag 22 september 2009

Jag blir så trött....

Usch va trött jag blir på folk som inte kan vara ärliga och säga vad de tycker och tänker direkt istället för att göra det bakom ryggen på en.

I detta fallet handlar det om min lillasyster hon har varit med på en hel del fester som jag har haft och även blivit medbjuden på en del. Jag har inte något emot att hon är med, tycker bara det är roligt för henne att komma ut lite, få träffa lite andra människor. Jag har hela tiden tyckt att mina kompisar även är hennes kompisar även om det skiljer många år emellan oss men nu verkar det som om jag har fel.

I helgen hade en kompis inflyttningsfest och min syster var där, jag var inte med för jag var på andra saker...Men det som stör mig mest är att personen som hade festen inte tyckte det var ok att hon var med för att hon är yngre än oss, men vad gör de, det är inte så att hon är 12 år gammal. Jag hade sagt till min syster "att det är väl klart du kan gå på festen fast inte jag är med, det är ju ändå folk med som du känner". Och hon hade det mkt trevligt faktiskt.

Men jag gillar inte skitsnacket som kommer sen, jag gillar denna personen otroligt mycket, han har varit med länge men jag gillar inte när det börjar snackas om min syster för då kan det kvitta tycker jag. Nu låter jag jättearg osv...men jag är bara besviken, just för att jag inte fick höra det från honom själv och sen att jag faktiskt trodde att han tyckte om min syster som inte gör mkt väsen ifrån sig heller.

Men det blir säkert bra med detta också.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar