onsdag 9 september 2009

Mörbultad


Gårdagen var ju ingen bra dag som Ni säkert har läst och den fortsatte tills ridningen också. Trodde ridningen skulle få mig gladare men icke...

Fick sega Pepita, igen men igår var hon fasiken inte seg överhuvudtaget. Hon var så jäkla bångstyrig så jag höll på att bli tokig. Hon ville inte alls gå i spåret som är i manegen utan ville gå sin egna väg, inte så typiskt henne men igår fick jag kämpa mycket mer än vad jag har gjort förrut.

Men vi skulle i alla fall galoppera och denna damen vill egentligen vara med sina kompisar men vi har gjort detta förrut och det gick jättebra men igår som sagt så var hon inte alls på humör och hon märkte kanske att jag också var lite ostabil. Men vi försökte och jag lyckades ändå få henne att galoppera lite men sen gled min ena fot ur stigbygeln och precis när den gjorde det så gjorde Pepita värsta tvärvändningen och vad hände då, jo, jag åkte av och lyckades ramla under hennes mage så hon trampade mig på vaden och jag gjorde mig illa i armbågen och handleden men det var för att jag tog emot mig.

Jag satte mig dock på henne igen efter fallet, vilket iofs var bra gjort, men hade jag slagit mig värre så tror jag nog inte att jag hade satt mig upp igen och jag gick inte med henne själv in i boxen för det vågade jag inte ifall hon skulle vara mer bångstyrig än vad hon var.

Nästa vecka ska jag få älskade Cassy, som jag tycker så mkt om, fast man kan ju aldrig veta de är ju trots allt djur.

Hoppas jag får sova lite inatt.

Kram på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar