tisdag 1 september 2009

Rida på Juvel


Idag har jag varit o ridit och denna gång fick jag en häst jag aldrig har ridit förrut. Jag och en tjej önskade sist att vi ville ha någon vi aldrig ridit och jag fick Juvel. Helt underbar måste jag säga. En del som har ridit honom har sagt att han är lite seg osv men det tyckte verkligen inte jag. Men visst han hade gått en lektion innan så han hade väl tempot upp iofs. Får se om man får rida honom nästa gång och om han då står i boxen, då kanske det inte är lika lätt.

Idag var det en riktig rolig ridlektion, vi fick hoppa över ett litet hinder, dock travade vi men det var riktigt roligt ska jag säga. Man riktigt flög fram, precis som när jag rider Cassy för hon är också helt underbar att rida.

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle tycka det var så här roligt att rida faktiskt, jag är ju visserligen fortfarande otroligt rädd men jag känner att det går bättre och bättre för varje gång jag är där och jag längtar också direkt efter varje lektion till att tisdagen skall komma igen.

Imorgon ska jag också göra en mycket rolig sak, som jag fruktansvärd nervös över. Jag ska gå och provsjunga för Viken Gospelkör, hoppas det går bra. Det tror jag nog, men jag förstår inte riktigt varför jag ska provsjunga men det är nog som mamma sa att det är nog för att kolla vart i tonen jag ligger, fast det vet jag redan, jag är en alt. Men visst det kan ju vara bra att gå dit och kolla om man kan få en plats.

Ska bli riktigt kul om jag kommer med fast ingen slår väl egentligen Jan, körledaren jag hade när vi bodde på Hammarö och jag sjöng i kören där, han var helt otrolig. Synd nog så flyttade han och iom det så slutade jag faktiskt att sjunga. Men nu känner jag att det är nog är dags att ta tag i det oxå precis som med ridningen.

God natt och sov gott!
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar