måndag 7 september 2009

Ny vecka, nya tag!

Måndag, måndag. Förr innebar det lite ångest över att gå tillbaka till jobbet efter att man varit ledig men nu är det mer ångest över att man inte har något jobb att gå till.

Bröllopet i lördag var helt underbart. De var så vackra, både bruden och brudgummen. Det var mycket känslor kyrkan, usch va jag grät. Men det var så fint när de höll sina löften och även när solisten sjöng två fina sånger, Carolas "När löven faller" och "You raise med up" med Josh Gorban, så underbart att höra och då kunde man bara inte hålla igen med tårarna. Men det var ju glädjetårar så det gick ju bra. Festen efteråt var mycket trevlig men många fina tal, brudens pappa och brudgummen höll ett varsitt mycket fint tal.

Sen var det mycket god mat, efterrätt med allt vad de innebar, sedan det var det dans, dryck. Mycket trevligt bröllop.

Fortfarande så tänker man ju på den dagen man själv står brud, kommer den dagen att komma och när?. Man har ju i sin egna fantasi planerat sitt egna bröllop, vem som ska föra fram mig, hur det ska vara med musik, mat, underhållning. Kanske låter lite konstigt eftersom jag i detta läge inte har någon att gifta mig med men men man kan få drömma. Jag har också en dröm underhållning och det är ju Carola, skulle hon komma och sjunga på mitt bröllop så skulle jag nog dö tror jag. Men det vore jättehäftigt men hon är väl dyr som bara den antar jag och sen kanske hon inte sjunger vid privata tillställningar.

Kärleken är inte lätt, man tror postitivt ibland och så fort man gör de så blir det direkt negativa tankar igen. Just nu orkar jag nog inte ta tag i något som har med den biten att göra faktiskt. Varför ska man lägga ner så mycket när den andra parten inte gör de och varför springa efter någon som ändå inte vill ha en. Det är ju faktiskt mycket onödigt, det tar tid och känslor. De är inte värda det heller för den delen.

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar