måndag 19 september 2011

Barnvakt!

Idag har jag varit barnvakt åt en gammal arbetskamrats lille son. Det var riktigt roligt. Var och hämtade honom på dagis och jag var lite nervös faktiskt. Jag har passat honom förut men då varit hemma hos dom. Nu var det ju hämtning på dagis så jag var lite orolig över att han skulle börja gråta och inte vilja följa med mig hem.

Men det gick så bra, det var han som såg mig först, det var mycket barn på dagis gården. Så han visade mig var han hade sin väska och sen satte jag honom i vagnen och sen gick vi hem. Stannade under vägen och tittade på lite olika saker, gräs för extra roligt idag.

När vi kom hem så lekte vi lite, han visade mig vart jag fick sitta och om jag skulle sitta, ibland fick jag lägga mig på golvet för att han skulle kunna krypa över mig och leka. Efter lek så blev det lite kvällsmat och det gick bra. Sen fortsatte leken och sedan kom hans pappa hem och då ville han visa vad vi hade lekt. Jag var kvar ett tag, jag trodde Mia skulle komma hem innan det blev för sent för mig att åka hem men jag hann att åka. Men jag hade pratat med henne under dagen så talade om att allt hade gått bra. Så jag hoppas att jag får passa honom igen :).

Det är härligt med barn, det vet Ni som har läst bloggen. Tanken finns fortfarande i huvudet att jag vill snart ha barn men jag försöker att inte tänka på det så mycket för de gör mig bara knäpp och ledsen. Jag vet att den dagen snart kommer, eller jag hoppas det i alla fall och gör den inte så får det väl vara så också. Men man ska ha positiva tankar och jag försöker med det.

Kram Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar