onsdag 21 september 2011

Dejting!

Hej Hej, det är lilla jag...

Idag fick en kollega till mig barn, Grattis! En liten pojke blev det och man blev rörd i hjärtat när vi fick reda på detta fina och alla applåderade när det kom ut. Underbart tycker jag. Samtidigt blev jag lite ledsen, helt sjukt egentligen men tankarna kom ju naturligtvis och jag satt och tänkte på mig själv - igen. Jag måste nog sluta tänka så, annars kommer jag bli knäpp tror jag men ibland kan jag inte låta bli. Hoppas man nu får träffa detta lilla underverk, det kommer säkert så småningom.

Annars är det sig likt, livet rullar på som vanligt. Jag har väl inget att berätta. Har jobbat och sen har jag inte gjort något alls, bara varit hemma och slappat. En granne kom förbi och hjälpte mig med min dusch som fick spel här i fredags natt. Den gick knappt att stänga av, själva hylsan som man vrider av och på hade gått i sönder men nu är det fixat och framför allt, det DROPPAR inte längre, jag trodde jag skulle bli galen av höra det där droppandet.

Nu är det "Bonde söker fru", ett bra program om Ni frågar mig. Roligt att titta på och det värmer i hjärtat när man ser att de faktiskt hittar sin kärlek, även om det kanske inte håller för dom. Det här med dejting vet jag faktiskt inte hur det går till, har nog inte varit på något riktig dejt, vad jag vet. Ni vet, mat, bio, promenad(kanske sånt man ser i film). Man blir utbjuden av en kille, nu är det ju väldigt vanligt att även en tjej kan bjuda ut en kille och det tycker jag är bra, allt ska ju inte ligga på killen. Men jag har väl inte riktigt vågat och när jag väl gjort de så har det väl inte gått så där jättebra, det har väl inte riktigt blivit något av de. Fast en dejt behöver ju inte vara middag, bio osv utan det kan ju bara vara att man ses hemma hos personen ifråga och ser en film eller bara sitter på ett fik och pratar i flera timmar. Det är ju lika mysigt de, bio kan ju bli lite konstigt eftersom man inte pratar med varann fast även mysigt det också för då kan man mysa ihop sig i biosalongen :)

Jag är väl en obotlig romantiker antar jag.

Kram Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar