fredag 9 september 2011

Sex and the City

Serien är ju gudomlig måste jag säga. Den har verkligen allt, romantik, sex och humor. Man känner verkligen igen sig i alla karaktärer.

Samantha - hon som har sex med allt typ, har one-night stands utan att skämmas och gör det för att hon vill. Men ändå inners inne längtar efter kärlek.

Carrie - visst hon har också träffat killar men är ändå jättekär i Mr Big och bara önskar att han ser henne på det sättet hon vill att han ska se henne. Att hon är den enda.

Miranda - Ja vad kan man säga om Miranda. Hon gör också sina misstag men verkar ha gått på nitar på nitar att när den rätte kommer fram och verkligen vill ha henne så ser hon honom inte på en gång och vågar inte ge det en chans.

Charlotte - Lite pryd men ändå inte. Hon är väl den som mest vill ha de där perfekta förhållandet med allt vad det innebär. Vågar aldrig erkänna att något är fel.

Jag kan säga att jag känner igen mig i alla dessa karaktärer, jag längtar också efter den stora kärleken och har väl gjort några misstag efter att det tog slut mellan mig och mitt ex. Har gått på nitar och nitar så till slut så slutar man nog att tro att den rätte kommer att komma, men jag hoppas att han gör de - snart.

Ja du dessa drömmar man har, de är lite komiska emellanåt måste jag säga. Men också härliga.

Nu ska jag fortsätta titta på serien.

Kram Jossan


(bild lånad från Google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar