torsdag 8 september 2011

Omställningar!

Ja nu var det återigen länge sen som jag bloggade, ska bli bättre för er nu som följer denna blogg.
Sommaren är slut och hösten är nu är, jag gillar hösten. Tända ljus, krypa upp i soffan med ett par härliga raggsockor, en filt och en bra film. Det enda som saknas är sällskap. Får bjuda hit någon vän någon kväll när jag känner mig ensam.

Omställningar har det också varit. Jag har tyvärr inte kvar min tjänst som kundansvarig på makalös och gör ont, jätteont. Jag vet och hoppas att det inte berodde på mig som person utan att jag inte lyckades prestera det som företaget ville att jag skulle göra. Men det har varit en härlig resa och en erfarenhet rikare är jag ju också. Jag är nu tillbaka som säljare och det känns tråkigt men hellre det än att gå hemma. Jag trivs ju med mina arbetskamrater och jobbigt är roligt vissa dagar. De första dagarna var ju piss förstås, för jag hade ingen motivation och tyckte att det var tråkigt och jobbigt naturligtvis. Sitta där bland mina kollegor och undra lite vad dom tänker. Nu har det visat sig att de inte har sagt så mycket som jag trodde, jag hade målat upp en stor bild på hur jag trodde det skulle vara men det var mycket lättare och det var väldigt skönt. Kanske dyker det upp en chans för mig att utveckla mig mer i företaget kanske inte men jag är nöjd med den insatsen jag har gjort iallafall.

Annars är det ingen större omställning jag har att berätta faktiskt. Har börjat som publikvärd på LLA, på Färjestads matcher, det ska bli riktigt roligt. Sen har jag börjat på Friskis igen och det känns också bra. Kände att det var dags att återvända efter den jobbiga höst som var när jag slutade sist. Det roliga med Friskis är ju att i stort sett exakt alla som var där och tränade när jag var där sist, ca 3 år sedan är kvar idag så man ser många välkända ansikten. Om personen är kvar som gjorde att jag slutade där vet jag inte men jag tror inte de.

Har varit sjuk också, totalt genomförkyld, legat hela veckan, idag är första dagen som jag har orkat gjort något, men det har tagit tid för det har varit jobbigt och svettigt. Tog mig en cykeltur ner på stan för jag skulle handla men jävlar va svett jag var när jag kom hem. Men det var skönt att komma ut lite och få lite frisk luft.

På återseende.

Kram
Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar