tisdag 20 september 2011

Idag har jag jobbat, det har varit roligt, känns som om man har kommit in i säljandet igen efter det lilla break man har. En kollega som följer min blogg sa att min blogg lät så ledsam, dvs att jag låter ledsen när jag skriver. Ja hon har nog rätt, jag försöker ju på något sätt skriva om min dag och mina känslor och kanske inte har varit så muntert. Igår var visserligen en rolig dag när jag var barnvakt men men. Jag vet ju också att hon inte menade något med det hon sa men det fick mig att tänka på vad jag skriver här egentligen. Får försöka skriva lite muntert hädanefter :).

Friskis har jag varit på oxå, har börjat som receptionist där igen. Jag har ju varit där i många år men efter att Erik och jag separerade så flyttade vi ju och jag hamnade på Romstad och han fortsatte att träna där och jag tyckte det var mycket jobbigt att stöta på honom plus att det var lite långt tyckte jag att åka fram och tillbaka. Så jag tog ett break på nästan 3 år och nu kände jag att jag ville tillbaka. Nu är jag där dagtid och inte kvällstid som jag hade förut och det känns riktigt bra och roligt framför allt.

Sen har jag börjat ideellt på Färjestad, som publikvärd. Jätteroligt och kul. Jag hjälper till så att personerna hamnar på rätt plats och om det är något annat de vill ha hjälp med. Sen får man se matcherna också. Jag är, enligt mig själv, otroligt social och gillar att vara bland folk. Sen har jag börjat tycka det är tråkigt att bara sitta hemma, vilket är väldigt ovanligt för att vara mig som annars tycker det är skönt att bara ligga hemma i soffan, det gör jag ju visserligen fortfarande men ibland så behöver man komma ut bland folk.

Nu har jag lagat 3 matlådor med korv stroganoff, så nu har man några matlådor, det är ju så tråkigt att laga mat till sig själv, men på ett sätt är det ju bra för det blir ju några matlådor när man väl lagar, så slipper man det när man kommer hem.

Kram Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar