måndag 12 september 2011

Kallt och jävligt

Ja nu är det höst. Jag fryser som bara den, visserligen gör jag ju det för jämnan men nu när hösten är på väg så blir det värre. Skulle kunna duscha varmt flera gånger per dag, men det går ju inte så himla bra alla gånger. Det är nu man saknar att ha en man som är hemma och som kan värma en. Får nöja mig med mitt täcke och min fleece-filt, det får funka så länge. Sen tror jag inte att de har satt på värmen än här i huset för igår så satte jag på elementen men de är fortfarande kalla. Ja de kommer väl också så småningom igång antar jag.

Idag är det måndag och det innebar jobb, varför är måndagar så tunga för? Nu har jag ju visserligen varit sjuk och sovit i stort sett hela veckan och man kommer kanske kommer in i någon slags rytm, fast jag ändå var vaken tidigt på morgonen för det var jobbigt att sova eftersom man var tät osv, visserligen gick man och lade sig lite senare än vad man brukar men jag har inte vänt dygnet som man kanske kan göra när man är sjuk eller ledig också. Skulle vara skönt med lite semester igen, speciellt nu på hösten när det är mörkt och dystert. Fast egentligen så är det skönt med hösten också för då kan man tända ljus och mysa ner sig i soffan, visserligen gör jag ju det varje kväll men inte med ljus då, kan tycka det är tråkigt att tända ljus när man sitter hemma själv, det är mysigare när man har sällskap.

Nej, dags för en varm dusch.

Kram Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar