torsdag 29 september 2011

Det finns verkligen folk till allt

Idag var dags för hockeymatch, vilket vi torskade på. Helvetes skit, det blev straffar och Djurgården vann. Denna gången spelade vi mycket bättre än vad vi gjort men tyvärr så räckte inte det hela vägen.
Kvällen hade börjat så bra tills det kom en gubbe som jag inte har någon aning om vem det var och kläcker den mest korkade kommentar jag någonsin hört: "du vet att överviktiga måste betala överviktsskatt och det är viktigt. Jag sitter med i riksdagen så jag vet sånt". Jag visste inte vad jag skulle svara, jag bara tittade på honom men kände också att tårarna var nära men jag tänkte inte börja gråta inför honom. Jag var inte ledsen utan blev mest förbannad över en sån kommentar.

Jag vet att väger lite för mycket och bör gå ner i vikt, det är inte det lättaste och jag behöver inte ha någon okänd gubbstrutt som säger det till mig bara sådär. Det satte naturligtvis griller i huvudet på mig, jag tänkte om han ser på mig på det viset vad ska då de jag känner se på mig. Det kanske var en lite väckarklocka men inte en väl förtjänt sådan.

Men jag blev lite gladare sen, fick prata med några Djurgårdare som var riktigt trevliga och den ena var riktigt snygg faktiskt ;), så kvällen blev väl till slut bra ändå. Fast han lär man tyvärr inte se igen. Hur kan vara värmlänning och heja på Djurgården??!!!!

Nu stänger vi ner, klockan ringer 05.00 imorgon!

Kram Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar